Etichete

, , ,

Din cauza unui pediatru care sustinea suplimentarea cu lapte praf si a lipsei sprijinului din partea unui consultant in alaptare aceasta mamica a apelat mult prea devreme la biberonul de completare. Din fericire, in cele din urma bebele a ales ce era mai bun pentru el!

„Gaza mea, in mai a implinit un anisor.

Am nascut in Italia, in unul dintre cele mai bune spitale,care ofera rooming-in si sprijin in alaptare. Am avut parte de travaliu indus la 41+5, lung, cu contractii violente (specifice oxitocinei primite) si cu o peridurala ce mare efect nu a avut. Bebitza a fost scoasa dupa vreo 12 ore, cu ventuza si epiziotomie. Am fost fericita ca nu s-a ajuns la cezariana. Imediat i-au dat-o sotului, iar apoi la nici o ora de la nastere o aveam in brate, la san. Am stat nedezlipite vreo doua ore, nu-mi venea sa cred cu cata forta si pofta sugea. Au luat-o pentru a fi consultata, dar mi-au adus-o inapoi dupa cateva ore.

In prima noapte am stat cu ea doar la san, patutul din spital mi-a fost la fel de inutil ca si cel de acasa. Am facut ragade, dar imi adusesem cu mine protectii de silicon pentru sani si cupe de silicon ce m-au ajutat mult la vindecare pentru ca permit aerului sa circule. In urmatoarea noapte am reusit sa dormim ceva, dar abia asteptam sa ajungem acasa. La doua zile de la nastere, cand am iesit din spital, a venit si lapticul alb.

Primele luni au fost obositoare, bebitza era non-stop la san! Ziua dormea doar cu tzitzi in gurita, iar noaptea papa in timp ce faceam ture prin casa. Nu am reusit sa scapam de protectiile de silicon, se ineca cand incercam fara ele, nu voia sa suga. Apoi, cand a facut 2 luni, la controlul saptamanal pediatra a zis ca a luat doar 100 g in saptamana respectiva si ca-i prea putin! Ca nu mai am lapte probabil si ar trebui introdus laptele praf. I-am explicat ca lapte am, simt mereu sanii plini, curg si chiar scot aproape zilnic cu pompa pentru ca bebitza doarme de pe la 4-5 dimineata pana pe la pranz fara sa mai suga mare lucru. Mi-a zis sa incerc sa o tin treaza sa pape mai mult sau sa-i dau cu biberon ceea ce scot cu pompa. Am vrut sa mai vedem o saptamana cum merge inainte de a-i da biberon. Am incercat sa o tin mai mult treaza la tzitzi, dar cum tragea de doua ori cum adormea – ziua.

Noaptea sugea, dar probabil nu indeajuns pentru ca la urmatorul control nu pusese deloc in greutate. Pediatra ne-a zis ca se intampla cu copii nascuti vara, ca ziua este prea cald, obosesc prea repede si nu papa indeajuns. Asa ca singura solutie este biberonul cu laptele meu si restul lapte praf. M-am speriat si in drum spre casa, am luat cu strangere de inima prima cutie de lapte praf si un biberon care se laudau ca fac trecerea usoara de la san la biberon. Seara la 11 i-am dat primul biberon cu lapte praf. L-a baut pe tot! 120 ml si a adormit imediat fara tzitzi! A dormit toata noaptea cum rar facea, iar eu am urmarit-o de frica sa nu-i fie rau, sa nu vomite in somn.

A fost totul ok, a doua zi i-am dat biberon cu laptele meu de dimineata, cand adormea la san in loc sa suga. In ziua urmatoare deja a inceput sa refuze sanul. Plangea si spre deosebire de zilele trecute cand indiferent din ce motive plangea, daca o puneam la san tacea imediat. Acum cand incercam sa o pun, plangea si mai tare. Au urmat cateva zile epuizante,ii dadeam si biberon, dar incercam sa-i dau si san, pentru ca doar cand intr-un final lua sanul in gurita, reusea sa adorma. Nu-mi venea sa cred ca dupa doar doua zile de la primul biberon nu mai voia tzitzi, eu fusesem convinsa ca putem merge cu alaptarea mixta inainte, nu voiam sa cred ca nu voi mai avea lapte sau alte povesti de genul.

Am inceput sa citesc pe net si am gasit ca biberonul de la firma X si cele de la firma Y sunt compatibile cu alaptarea mixta. Dupa inca o saptamana, in care intre timp a si pus ceva in greutate, am gasit si biberon care are un sistem de supt, asemanator suptului la san, laptele nu curge decat daca in gurita se formeaza golul de aer. Din momentul in care i-am dat doar acest biberon, nu a mai facut nicio diferenta intre san si biberon. Am continuat cu 2, chiar 3 biberoane pe zi din care uneori bea doar 60 ml, alteori 120 ml, dar i-am oferit mereu sanul la cerere. Nu i-am dat alternativ cum mi-a zis pediatra pentru ca stiam ca nu-i bine, ca s-ar aduna mai mult lapte daca nu-i dau mai multe ore.

Stiam ca cu cat o pun mai des la san, cu atat mai mult laptic va fi. Am continuat sa scot cu pompa cand simteam ca ea nu goleste si i l-am dat cu biberonul. Intre timp pentru ca s-a obisnuit cu debitul mai mare de la biberon, n-a mai vrut sa suga cu protectiile de silicon. Apoi incet-incet a inceput sa refuze biberonul. Eu tot insistam sa-i dau pentru ca ma gandeam ca dupa atata timp  (vreo doua luni) sanul produce doar cat a fost solicitat, deci nu ar fi acoperit dintr-o data cei 150-200 ml de lapte praf. Am schimbat marca de lapte praf, dar facea la fel, lua din ce in ce mai putin.

Pe la 5 luni jumate nu mai voia deloc lapte praf si am inceput diversificarea pentru ca nu stiam daca ar avea indeajuns laptic de la mine. A fost totul ok, a continuat sa ia normal in greutate, iar acum la un anisor are 3-4 mese pe zi (solide, semi-solide) si tzitzi tot la cerere, de 3-5 ori pe zi, iar noaptea de 2-3 ori.

Cand bebitza avea vreo 6 luni am descoperit grupul Alapteaza! si am citit multe lucruri folositoare, multe care mi-ar fi fost de ajutor cu ceva luni in urma, cand pentru ca nu am avut niciun sprijin am ales calea cea mai usoara, laptele praf. Daca intalneam grupul mai devreme, sigur renuntam la laptele praf mult mai devreme, dar asa a fost bebitza care a ales, eu doar m-am conformat. Acum stiu ca desi statea mereu la tzitzi, nu sugea eficient, depunea un efort prea mare sa suga cu protectiile de silicon si adormea inainte de a se satura. Ar fi trebuit sa renunt la ele imediat ce au trecut ragadele, sa insist mai mult sa ia sanul gol si ca sa nu se inece cu lapticul ar fi trebuit doar sa mulg putin inainte de a o pune la san, de cateva ori, pana se obisnuia cu debitul.

Concluziile mele cam astea sunt: protectii folosite cat mai putin posibil, folosit un SNS sau un biberon adecvat alaptarii mixte sau doar lingurita, si in caz de probleme apelat la un consultant in alaptare si nu ascultat sfaturile pediatrului. Pentru ca daunator alaptarii este si un pediatru ca al nostru, care recunoaste ca nu-i fan alaptare, care la fiecare consult, incepand cu cel de doua saptamani, ma intreba daca mai am lapte si daca nu sa-i dau firma X de lapte praf, care la 4 luni mi-a zis ca-i ajunge, de acum ma pot opri, ca bebe are nevoie de o mama odihnita si vesela, nu doar de lapte matern (de parca mai odihnitor ar fi facutul biberoanelor noaptea) si care a ramas de-a dreptul socat cand la controlul de un an, i-am spus ca bebe primeste doar lapte matern si ca cel putin pana la 2 ani va fi asa, cum recomanda si OMS. Mi-a spus ca-i o tampenie, ca daca nu incetez sa-i dau san nu va accepta niciodata laptele praf. I-am raspuns ca nu-mi fac probleme, cand va fi la facultate, in pauza de pranz voi da o fuga pana la ea ca sa-i dau sa suga!

12 iunie 2013

Trimite-ne povestea voastra despre inceputurile alaptarii la adresa alapteazatimisoara@yahoo.com si noi o vom publica pe blog!