Etichete

, , ,

De Olivia Maloy (Articolul original aici: http://www.drmomma.org/2011/09/cosleeping-while-pregnant.html)

Cosleeping-ul este un lucru minunat care permite copiilor să beneficieze de apropierea și siguranța de care au nevoie în timpul nopții,  părinții având în același timp avantajul de a se trezi mai repede atunci când copiii au nevoie de ei. De asemenea, oferă multor părinți cu copii mici șansa să doarmă mult mai multe ore decât ar reuși să doarmă dacă nu ar dormi împreună, deoarece mama nu trebuie să se ridice din pat pentru a alăpta, ea este exact acolo unde ar trebui să fie.

Fiica noastră a dormit cu noi din prima zi, imediat după ce a fost născută acasă. Când am rămas însărcinată cu fiul nostru, am știut că ea nu era pregătită să se mute în patul său și mi-am pus la lucru imaginația – în special pentru că multe lucruri aveau să se schimbe pentru ea odată cu venirea pe lume a fratelui său, dar și pentru că începusem și antrenamentul la oliță. Am vrut ca fiica mea să continue să aibă parte de avantajele cosleeping-ului, dar eram și îngrijorată de burta care tot creștea precum și de faptul că simptomele de sarcină precum insomnia, durerile de spate și arsurile mă determinau să mă ridic de foarte multe ori în timpul nopții.

Poate că toate acele lucruri mărunte care le trezesc pe mamele însărcinate în timpul nopții nu fac altceva decât să ne pregătească pentru nașterea bebelușilor noștri, însă acesta este un subiect diferit. Mă temeam că toddler-ul meu (copilul de peste 1 an) ar putea să mă lovească în uter, pentru că era foarte agitată în timpul somnului, și mai eram îngrijorată că s-ar fi putut trezi când mă trezeam eu – ceea ce se întâmpla de foarte multe ori!  Apoi, mai era și faptul că spațiul din pat se împuțina pe măsură ce ce sarcina avansa.

Câteva din lucrurile care ne-au ajutat pe noi:

  • Am cumpărat un pat mai mare, o investiție grozavă pentru că plănuiam să continuăm cu cosleeping-ul și după nașterea bebelușului. Diferența a fost substanțială, mai ales că fiicei mele îi plăcea să doarmă în poziții tare ciudate, care necesitau mult spațiu, ca oricărui copil de altfel.
  • Toddler-ii au nevoie de sentimentul familiar al unui părinte alături pentru a-și continua somnul. Toddler-ul meu a sfârșit prin a se poziționa confortabil lângă tata, așa că nu a observat lipsa mea în timpul numeroaselor vizite la baie.
  • Am primit o pernă de gravidă de mărimea corpului meu pentru a mă ajuta să dorm. A fost grozavă și o împiedica pe fiica mea să mă lovească în burtă în timpul nopții. Când aveam nevoie de liniște, puneam perna între mine pe o parte și între soț și fiica mea pe cealaltă parte. Apoi perna mi-a fost utilă pentru a-l împiedica pe nou-născut să cadă din pat. (Mai târziu am aflat că și fondatoarea peaceful parenting-ului a procedat la fel în timpul sarcinii, numai că ea a folosit două perne – ce femeie norocoasă!)

Per ansamblu, cosleeping-ul în timpul sarcinii a fost lipsit de evenimente neplăcute. Era imposibil ca fiica mea sa fie ”sufocată” de corpul meu de femeie însărcinată, și aproape niciodată nu s-a trezit la fel de des ca și mine. Cosleeping-ul în timpul sarcinii a pregătit pe toată lumea, inclusiv pe toddler-ul nostru, pentru un pat al familiei în care se afla și un bebeluș. Așa cum copilul meu nu s-a trezit în timpul excursiilor mele nocturne pentru vomitat, la fel nu a simțit nici sosirea bebelușului – nici măcar atunci când el era agitat noaptea!

cosleeping

Traducere realizata de Dana Costache