Povestea noastra, Cristina si David – Mami alapteaza-ma, nu vreau lapte praf!

Ce faci cand nu stii sa atasezi bebe si ai rani timp de o luna? Cand bebe refuza sanul si bea lapte matern muls doar din biberon? Raspuns: nu renunti! O poveste minunata cu un bebelus care reuseste sa regaseasca sanul dulce al mamei.

Bebe David a venit pe lume de foarte mult timp, era ascuns undeva adanc, in sufletul meu… A ales o zi foarte frumoasa pentru a face cunostinta cu noi – 29 iunie 2012 – Sfintii Petru si Pavel. Din fericire am avut parte de doctori minunati, iar medicul care mi-a supravegheat sarcina este un om de nota 1000 – Dr. Ionut Valcea! Placenta Praevia – cezariana (there was no other way) – terapie intensiva.

Cat a durat pana l-am vazut pe Pufu? Mult! Prea mult pentru o mama… Toti cei din jur il vazusera si eu ma delectam doar cu poze de pe telefon. Abia a doua zi m-am ridicat si am fugit la el (am putut doar sa-l ating pe piciorus, ca nu mi-l dadeau). L-am primit duminica, a 3-a zi dupa ce s-a nascut. Primise in tot acest timp lapte praf, bineinteles… Aveam sanii explozivi si foarte durerosi. Nu stiam nici ce se intampla, nici ce va urma. Am primit in brate o mogaldeata si mi s-a spus scurt: „Descurca-te!” Cu ce? L-am pus la san, asa cum am vazut ca ar trebui, nu era nimeni care sa-mi arate ce si cum. Bineinteles ca a fost greu: piticul plangea, aveam sanii mari si durerosi, nu putea sa prinda bine, nu iesea lapte cand ma mulgeam cu pompa, facusem ragade intr-o zi… Am chemat moasa cu care facusem Scoala Mamei, o doamna minunata – Anca Balasoiu, si m-a ajutat sa decongestionez sanii. Mare usurare! Mi-a dat si sfaturi bune cu ce sa fac acasa: masaj, dus cald si alaptat cat mai des. Primele 2 parti sunau foarte bine, ultima ridica ceva probleme. De ce? Pentru ca ma dureau teribil sanii! Ma simteam cea mai rea mama din lume, ca nu sunt in stare sa-mi hranesc copilul! Plangeam cand vedeam cum imi mulg sanii la maternitate in prosop si se minunau toate asistentele ca nu au mai vazut atata lapte la o cezariana (de parca ar fi o categorie aparte )! Udam prosoapele si piticul era hranit cu lapte praf… Saracul Pufu! Cand mi l-au dat in salon am actionat instinctiv. Toate studiile mele medicale si informatiile adunate din timpul sarcinii nu ma pregatisera pentru acel moment. Si era extraordinar!

Pufu a avut boala de reflux (diagnosticata, cu tablou clinic exact ca la carte: varsaturi in jet, voluminoase, si pe nasuc, si pe gurita). De cele mai multe ori avea unde de reflux in somn, ii iesea lapticul pe nasuc si se ineca – asa ca a dormit cu noi si nu i-am mai dat drumul. Cel mai important rol l-a avut sotul minunat pe care am avut sansa de a-l gasi – tatal perfect! Acest om minunat ma mangaia si era langa mine de fiecare data cand il alaptam pe Pufu, avea grija de noi, ne-a sprijinit in toate si nici nu a conceput sa nu-l alaptez sau sa nu-l purtam… El a fost sprijinul nostru si ii multumesc Domnului ca exista! Sper ca si Pufu va fi un asa tatic! Am ajuns acasa, alaptam cu mameloane de silicon si mi se rupeau bucati din mamelon la fiecare alaptat. Plangeam, strangeam din dinti, masam si mulgeam sanii (nu stiam ca mulsul stimuleaza), apoi adunam cojile si alte resturi de la rani din mameloanele de silicon si o luam de la capat. Cat? Pana au trecut ranile – o luna. O luna cu mameloane de silicon in care Pufu nu a prea simtit sanul. Marea minune e ca nu am conceput ideea de a lua lapte praf, ni se parea firesc sa alaptez si atunci trebuia doar sa gasim o metoda de a ne adapta la noua situatie.

Dupa o luna, Pufu a refuzat complet sanul. Nici cu mamelon, nici fara… Singura solutie gasita – muls si dat cu biberonul. De x ori pe zi, de cate ori era nevoie. N-a mai gustat lapte praf de cand a iesit din maternitate. Cand avea vreo 4-5 luni, am cunoscut un consilier in alaptare – Rox Dudus – care mi-a spus ca e o problema de hiperlactatie indusa si de relactare. Am uitat sa mentionez ca am schimbat frigiderul, ca nu ne mai incapea laptele in dfrigider! Scoteam peste 2 l de lapte pe zi, eram eu si vacuta Milka superproductiva! Era, cel mai probabil, o hiperlactatie indusa (am aflat muuult mai tarziu). Asa ca, am pus in practica sfaturile primite si am mai continuat nebunia biberonului inca 2 luni. Deci timp de 6 luni m-am muls zilnic, de nu stiu cate ori pe zi, ca sa-i ofer laptele de mamica din biberon.

De Anul Nou, Pufu ne-a facut o mare surpriza – a refuzat biberonul complet si a acceptat doar sanul. Brusc! Asa s-a trezit el intr-o dimineata Si de atunci nu i-a mai dat drumul! Avem 18 luni si de alaptare, 1 an de alaptat la san aproape si continuam.

Ce va pot spune din inima – orice probleme ati avea, sunt trecatoare! Nu merita sa renuntati la alaptare, e prea frumoasa aceasta perioada ca sa o pierdeti pentru cateva momente dificile!

Imbratisez cu drag toate mamicile!
Cristina

31 decembrie 2013

Trimite-ne povestea voastra despre inceputurile alaptarii la adresa alapteazatimisoara@yahoo.com si noi o vom publica pe blog!

3 gânduri despre „Povestea noastra, Cristina si David – Mami alapteaza-ma, nu vreau lapte praf!

Adăugă-le pe ale tale

  1. Buna Cristina esti o norocoasa , bravo voua succes in alaptare . Eu am un bb de 9luni si 3 sap dar noi nu am avut norocul tau , l-am nascut de 3kg perfect sanatos nascut natural la 39 sapt . Pe la 3 sapt au c-am inceput sa avem probleme de sanatate , deoarece am fost nevoita sa imi scot o masea de minte si ma mulsesem dar nu suficient ca nu aveam de unde , ca aveam prea putin san si atunci i-am bagat completare de lp milupa au inceput problemele cu varsaturi abundente pe gurita si nasuc nu imi lua in greutate mai nimic tot ce papa san sau lp nu asimila nimic , eu nu realizase-m ca lp ii facea rau asa ca eu i-am dat in continuare pana la 6 sapt dupa botez ne-am internat si l-au descoperit cu reflux de la sp i-au dat milupa AR , tot asa varsa au incercat cu novalac AR nu asimila nimic din ce papa el , mai mult de 80-100 gr nu punea pe el intr-o sapt . Am mers si la Buc i sau facut toate investigatiile i-au schimbat o gramada de formule de lp aptamil pepti , alfre si intr-un final ia mers cu nan fara lactoza dar eu ii dadeam in continuare si san avea 3 luni jumate cand am plecat acasa , pe drum in autocar mi-a racit bb din cauza aerului conditionat si mi-a facut bronsolita si ne-am internat din nou dar la noi in VL . Atunci au inceput necazurile am stat inernati cu bronsolita tot in sptal facu-se si pneomonie si cand sa plecam acasa a facut si rotavirusul, offf 😦 nu era deajuns , ma luase si pe mine o raceala cumplita stateam cu masca la gura zi si noapte sa nu le dau raceala mea la toti bb . Am luat un antibiotic puternic , si am inceput sa il intarc pe cel mic , cu parere de rau pt ca eu luam antibiotic si bb meu avea rotavirusul si intr-un final au castigat si soacra mea si cumnata sa nu ii mai dau san deloc , ca sanul meu ia facut mult rau bb meu ca deaia nu a luat in greutate ca problema era la sanul meu . Imi vn sa plang mereu de cate ori imi aduc aminte cat de proasta am fost ca le-am ascultat , i-am dat titi pana la 4luni jumate Prea trz m-am documentat ca pot sa il realaptez din nou De pe 22 dec m-am decis sa beau multe ceaiuri si lichide pt stimulare si iau si niste pastile tot pt lactatie dar fara niciun rezultat sunt apa de ploaie , ma mulg tot timpul dar fara rezultat la fiecare mulsoare mulg doar cat sa acopar fundul paharutului il dau la bb sa il bea si ii plc ft mult ar mai vrea tragand de pahar sa ii mai dau dar nu mai am de unde 😦 ca nu imi iese . El pune gurita cand ii mulg dar nu trage din titi , el doar atinge cu buzitele si il scoate . Cum sa mai procedez sa fie cu succes vreu inca sa il alaptez ce pot sa mai iau pt stimulare nu na las pana nu v-om reusi intr-un fel imi doresc sa imi vina lapte mai mult in tit ca il voi fc eu sa acepte usor usor titi 🙂

    1. Izabela,imi pare rau pentru patanile voastre, dar sa sri ca mai sunt mamici care au relactat. Poti incerca cu un sns si atunci bebe poate stimula sanul. Cauta pe facebook grupul Alaptea si da Join. Acolo sunt multe mamici si daca faci o postare cu siguranta vei primi multe informarii necesare relactarii. Mai ales daca reusesti sa mulgi si iese ceva, sa sti ca bebe e oricum cea mai buna pompa. Nu iti pierde speranta.

    2. Buna, Izabela.

      Imi pare rau sa aud ca ati trecut prin atatea. Dar te admir pentru hotarare si pentru perseverenta. Nu stiu ce sfat sa iti dau, dar te incurajez si te asteptam pe grupul de pe Facebook, acolo vei gasi si alte mamici care au reusit relactare si poate te vor ajuta povestile lor 😊.
      Dupa ce dai join la grupul Alăptează, sa verifici casuta de mesaje si la Others, pentru ca vei primi un mesaj la care va trebui sa raspunzi. Multa sanatate 😊

Lasă un comentariu

SUS ↑

La Leche League GB

Resurse pentru suport in alaptare

Ramona Bunescu

Resurse pentru suport in alaptare

Alex și David cresc

Resurse pentru suport in alaptare

International BreastFeeding Centre

Resurse pentru suport in alaptare

KellyMom.com

Resurse pentru suport in alaptare

peaceful parenting

Resurse pentru suport in alaptare

Alăptează!

Resurse pentru suport in alaptare

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.