Etichete

, , ,

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda alaptarea exclusiva pana la sase luni si apoi paralel cu diversificarea pana la minim doi ani. Din diverse motive, multe mame renunta mult prea devreme la alaptat, fara a-si oferi sansa de a se bucura pe deplin de aceasta experienta minunata alaturi de copiii lor.

Am intrebat mai multe mame ce cred ele despre experienta alaptarii pe timp indelungat iar raspunsurile primite nu fac decat sa confirme inca o data legatura puternica si unica ce se creeaza intre o mama si copilul pe care il alapteaza.

Alaptarea pe timp indelungat...

…ne ajuta sa trecem usor peste iesitul dintilor si peste boli

…contribuie la fericirea si la stabilitatea emotionala a copiilor nostri

…e ceva natural si normal!

…e o minune si un deliciu

…aduce numai beneficii micutilor nostri!

…e liniste, bucurie si incantare pentru copilul meu!

…te ajuta in situatii limita cand nimic nu functioneaza!

…crește IQ-ul copiilor

…e dragoste pura

…e cea mai fireasca alegere a unei mame

…inseamna copii stabili emotional si rezistenti fizic

…inseamna mame cu risc scazut de cancer mamar si ovarian

…reduce riscul de osteoporoza

…e ieftin si comod

…ajuta la creștere imunității

…creează o legătură mai puternică intre mamă și copil

….e minunată!

… asigură intr-o mare masura, prin laptele matern, probioticul necesar in cazul administrarii de antibiotic

…te umple de dragoste cand te uiti in ochisorii lui satisfacuti

…pentru ca ne place!

…pentru ca, chiar si pana la 2 ani, laptele mamei aduce pana la 40% din necesarul nutritional zilnic.

…pentru un copil de nota 10 +

…este 3 in 1, hrana – iubire – pansament

…este minunată, mai ales cand o vad cu cata nerabadare ma cauta cand deschide ochisorii, legatura dintre mama si copil este unica

…este cel mai bun lucru care mi-l pot oferi atat mie, cat si micutului meu

…este ceva ce nu se poate descrie in cuvinte

…este un mod firesc de continuare a unei alimentatii naturale, de intarire si confirmare a atasamentului, de asigurare a confortului emotional, a increderii reciproce.

…este ceea ce am eu mai bun, mai pretios pentru copilasul meu. Atat eu, cat si el ne simtim impliniti si fericiti si dupa trei ani, vad ca nici unul dintre noi nu vrea sa renunte. Relatia ce se creeaza in timpul alaptarii este foarte puternica

…opreste pe loc orice plans!

…iti umple inima, iti lumineaza cea mai neagra zi, iti linisteste copilul in cele mai dificile situatii

…e ceva ce incepe cu primul alaptat, continua cu al doilea si se transforma intr-un continuum mai mare ca noi!

…e tot ce am sa-i ofer neconditionat intr-o lume mult prea grabita. Simt ca timpul se mai indura de noi cand pot sa las totul de-o parte si sa ma dedic ei. Pe lângă beneficiile enumerate mai sus, mie mi-a adus si pacea cu mine insami

…este ceva cu care incep fiecare dimineata si cu care se termina fiecare zi, iar rasplata e minunata, zambete, privit in ochi in semn de multumire, somn linistit

…este o licoare magica, numai a copilasului, care ii ofera trupusorului si mintii tot ce are nevoie! Daca in povesti exista „apa vie”, ei bine ea exista si in realitate si se numeste LAPTE MATERN.

…pentru bebe: hrana perfecta imbinata cu liniste, dragoste si siguranta! Pentru mama: un cadou extraordinar daruit de Dumnezeu! Alapteaza-ma mami!!!

…pe langa faptul ca este o mare implinire sufleteasca, laptele matern este toata dragostea si iubirea mea ce se revarsa asupra puiului meu protejandu-l, intarindu-l si implinindu-l. Pe langa hrana vie care il face sa creasca, laptele matern este alinare pentru orice si creeaza o legatura unica intre mama si pruncul ei. Este o „dragoste” pentru trup si suflet ♡.

…este linistire, copilul meu rade cand il intreb daca vrea titi, copilul meu se uita in ochii mei cand il alaptez cu atat de multa iubire si inocenta incat ajung sa ma pierd in ei. Inima mi se bucura ori de cate ori il tin la piept

…e un confort de fiecare data cand copilul meu e nervos, agitat din varii motive, ma ajuta sa dorm noaptea mai usor

…este cel mai frumos cadou pe care noi mamele il putem darui copilasilor nostri!

…este cel mai eficient mijloc de prim ajutor pentru contuzii minore

…este ceea mai pura dragoste, clipe eterne de fericire pentru copil si mama, cel mai firesc si natural lucru dincolo de cuvinte

…este minunat, în primul rând pentru copil, dar şi pentru mamă. Este gratuit, comod, perfect, ideal, natural. Laptele matern este viu şi se adaptează nevoilor copilului în funcţie de vârstă. Va fi bun mereu, chiar şi dupa 1 an sau 2, şi atât cât mai este, atât cât copilul mai doreşte.

… este cel mai minunat sentiment, dragoste pura. Iti multumesc. puiule de om, ca ma inveti sa fiu mai bun cu fiecare doza de laptic pe care ti-o dau

…zicea cineva ca e ieftin…. e chiar GRATIS!!!

….e plina de satisfactii

…e cea mai solida piatra de temelie pentru relatia de-o viata ce-o vei avea cu copilul tau

…este simplitate si perfectiune

…pai e simplu, sanatate curata pentru amandoi, vis devenit realitate si fericire absoluta

…pentru ca e minunat pentru bebe si pentru ca ma ajuta sa ii alin orice durere, orice disconfort. Ma simt cea mai puternica din univers cand il alaptez. Noi ii oferim gratis lapticul copilasului, iar ceea ce primim in schimb… e nepretuit!

…e o binecuvantare, un dar. Ador sa-mi simt puiul in brate papand, sa il vad cum imi arunca zambete in timp ce tine bine cu limba de titi sa n-o scape. Da, consider ca sunt binecuvantata de Dumnezeu sa pot alapta

…merita merita merita fiecare moment petrecut impreuna la titi

…ii ofera siguranta copilului, iar la sanul mamei gaseste alintare atunci cand e bolnav, cand se loveste, cand ii e frica de ceva, cand e nesigur

…este cel mai minunat lucru dintre tine si copilul tau. O apropiere pe care nimeni nu o poate descrie si un sentiment ce nu poate fi inlocuit niciodata, este siguranta oferita copilului, alinarea si linistea de care are nevoie

…este un vaccin natural

…e naturala, sanatoasa si frumoasa

… este singura ancora intr-o viata agitata cu multe mutari si schimbari de peisaj. E momentul nostru de liniste neschimbat de la nastere si pana acum. E reconectarea unul la celalalt pe care prin alte metode nu e imposibil dar e mai greu de realizat.

…este momentul in care nimic altceva nu mai conteaza… este firul invizibil prin care eu-mama si puiul meu ne contopim intr-un TOT si ne regasim…in continuum… este seninul din viata mea care imi da putere sa ma trezesc dimineata… este linistea puiului in momentele lui de zbucium… este viata curgand din mine si intrand intr-o fiinta pura pentru a o ajuta sa se desavarseasca ca OM… este legatura care s-a creat in momentul in care puiul inota in uter, continuata in prezent, consolidata cu fiecare clipa in care respiram una aproape de cealalta si care pune bazele vietii noastre de maine, cand puiul se rupe de cuib si creeaza la randu-i viata…

… e momentul de liniste si tandrete. Momentul cand suntem una, continuarea vietii intrauterine. Este dovada dragostei ce i-o port.

…e… alaptare: gestul suprem de iubire si lapte, de daruire totala a mamei si abandon al copilului, momentul perfect in care lumea devine mai buna, si mama si pruncul ei devin iar un tot unitar, clipa de relaxare, liniste si candoare, de incredere absoluta si de pace. Cum sa te opresti din toate astea, inainte sa vrea bebe?!

…e un vis implinit