Povestea noastra – Anca si Antonia

Dorinta de a-si alapta fetita a invins toate temerile, nelinistea si obiectiile celor din jur. Un indemn minunat de la o mama dedicata: Alaptati!

SAM_1306Sunt fericita mamica a unei fetite de 4 luni,frumoasa, sanatoasa si plina de energie. Alaptarea pentru mine a fost inca dinainte de a naste un lucru atat de frumos, incat mi-am dorit enorm sa fac tot ce-mi va sta in putere sa-i dau puiului meu cel mai important lucru: laptele matern.

Experienta alaptarii pot spune ca a debutat inca de cand eram insarcinata, cand am inceput sa ma informez despre acest miracol. Am fost la diferite conferinte pe acest subiect si toate m-au facut sa-mi doresc enorm orice s-ar intampla si oricat de greu ar fi la inceput, sa-mi alaptez bebelusa.

Am un regret in suflet ca nu am putut sa o tin la piept pe micuta imediat dupa nastere (chiar daca a fost o nastere naturala), mi-ar fi placut sa o pot tine la pieptul meu macar 10 minute, sa simta caldura mea nu raceala asistentelor care au luat-o repede din sala de nasteri… mult prea repede. Abia dupa 2 ore, ametita cum eram, am reusit sa o strang in brate cum trebuie, sa o simt, sa ma simta. Am nascut seara la 19.50 si dimineata la ora 6 eram prezenta la salonul de alaptat. Avem o dorinta imensa de a o alapta, desi din sani nu curgea inca nimic.

Am luat-o in brate si am incercat sa o fac sa suga. A fost greu, insa in primele 2 zile am reusit sa-i dau acele cateva picaturi de colostru. Ba sugea, ba ii deschideam gurita si ii picuram greoi acele picaturi mulse cu mana, dar stiam ca la fiecare 3 ore trebuie sa ia de la mine acei anticorpi atat de importanti.

In ziua in care am plecat acasa, a 3-a zi, incepuse sa-mi vina laptele de tranziție, simteam sani plini si calzi. Exact in acea zi ea nu prea a supt. Mi-a fost teama ca s-ar putea angorja sanii si am rugat o asistenta sa ma lase sa ma mulg la pompa electrica sa desfund canalele in ideea ca va curge mai usor si va putea sa apuce sanul si sa pape. Am aflat mai apoi ca cel mai buna metoda de a evita angorjarea sanilor este bebe la san cat mai des, iar in caz de angorjare detensionare manuala. Asistenta din acea zi mi-a recomandat sa folosesc pana se formeaza sanul si pana imi trec ragadele care aparusera, mameloane de silicon, desi stiu ca nu sunt recomandate deoarece pot ingreuna transferul de lapte sau, daca bebe se obisnuieste cu ele, pot fi dificil de scos.

A fost foarte greu la inceput acasa, sanii erau plini, imi era teama sa nu fac mastita din cauza furiei laptelui, bebelusa nu sugea cum trebuie, trebuia sa ma mulg mult, sfarcurile ma dureau. 2 nopti i-am dat lapte muls cu biberonul si din a 3-a zi, de teama sa nu se invete cu biberonul am inceput sa o hranesc cu lingurita. Inca 1 zi cu lingurita si apoi a inceput usor usor sa suga.

Datorita mameloanelor de silicon ranile nu erau atat de dureroase si s-au vindecat in aproximativ 3 saptamani cu Garmastan si Purelan (lanolina). Exact cand a facut fetita 3 saptamani am reusit sa renuntam si la mameloanele de silicon si ne-am bucurat amandoua de sesiunile de alaptare cat se poate de natural.

Au fost multe momente cand cei din jur m-au presat, ba ca nu am lapte suficient, ba ca nu se satura, insa eu am crezut cu indarjire ca am, ca pot face fata acestei provocari, imi doream enorm sa o alaptez exclusiv la san in ciuda tuturor presiunilor, si am reusit.

Sfatuiesc mamele sa nu renunte sub nici o forma la alaptat, sa se informeze. Sunt acele puseuri de crestere la bebelusi care dau impresia de lapte insuficient, insa in realitate bebe vrea sa suga mai des tocmai pentru a stimula lactatia, pentru ca laptele sa tina pasul cu nevoile lui. Alaptati-va bebelusii ori de cate ori acestia vor, nu incercati sa le faceti un program strict. Cu timpul si-l vor face singuri, alaptarea trebuie sa fie la cerere. Daca este cerere este si oferta!

Multumesc lui Dumnezeu ca are 4 luni si a primit doar san, oricat de greu mi-a fost sau cate pareri din exterior am primit, am continuat si imi doresc enorm sa-i dau doar san. Multi au fost cei care m-au sfatuit sa-i dau lapte praf noaptea ca sa ne odihnim, insa cu riscul de a ma trezi de nenumarate ori pe noapte am refuzat. Si acum sunt nopti in care ne trezim de 2-3 ori pentru supt dar si nopti cand ne trezim din ora in ora, dar sunt bucuroasa ca ii pot oferi lapticul special creat de natura pentru ea.

Cu siguranta aceasta perioada va trece, sunt optimista, insa sunt bucuroasa ca pana acum am putut face fata cu brio acestei frumoase experiente a alaptarii. Imi doresc din suflet sa o pot alapta pe fetita mea pana la minim 2 ani, cred cu tarie ca pe langa dragoste si educatie laptele matern e cel mai pretios dar pe care il poti oferi puiului tau!

Nimic nu se compara cu sentimentele pe care le incerci cand iti pui copilul la san: BUCURIE, IMPLINIRE, DRAGOSTE…e cel mai frumos lucru!

SAM_1311

Sfaturi pentru viitoarele mamici:

Nu refuzati acest dar al naturii, e unic si nici o formula de lapte praf nu-l poate inlocui oricat de scumpa ar fi!
Nu renuntati oricate sfaturi si remarci (ca nu ati avea suficient lapte) ati primi de la bunici, soacre si alte prietene.
Credeti cu tarie ca aveti cel mai bun lapte pentru puiul vostru si asa va fi!

Orice femeie poate alapta, trebuie doar sa-ti doresti cu adevarat, din tot sufletul!”

 ***Povestea a fost  scrisa cand fetita avea 4 luni,insa acum are 1 an si 8 luni si inca papa cel mai bun laptic, adica cel de la mami; nimic nu e mai frumos decat sa auzi ,,mami, titica,titica,titica”…

Speram ca povestea noastra sa fie de folos si altor mamici.

 Va multumim!

28 februarie 2014

Trimite-ne povestea voastra despre inceputurile alaptarii la adresa alapteazatimisoara@yahoo.com si noi o vom publica pe blog!

4 gânduri despre „Povestea noastra – Anca si Antonia

Adăugă-le pe ale tale

  1. Ma simt in sfarsit implinita.
    Sunt la al doilea copil acum. Pe primul l-am nascut in 2010 prin cezariana.Am incercat alaptarea si la primul copil, dar mi-a fost foarte greu la inceput. In prima zi dupa venirea de la maternitate am pus copilul la san si dupa un timp foarte scurt adormea si nu mai sugea. Eu credeam ca a terminat masa. Citeva minute dura linistea si in scurt timp incepea sa planga. A trecut asa cu chiu cu vai prima zi in care abia am apucat sa ma duc la toaleta. A doua zi a venit medicul pediatru si mi-a spus clar ca era copilul flamand, sa ma duc sa cumpar lapte praf ( in speta sotul ) iar eu sa ma mulg si sa mai pun copilul la sin si o sa imi vina si laptele, daca am facut cezariana nu imi vine asa imediat. Avand in vedere ca nu mi-am pus problema ca nu as putea alapta si mi se parea normal ca sa fac acest lucru nu m-am documentat anterior nasterii si am avut un soc cind doctorita mi-a spus asa ceva. Am inceput sa ii dau si lapte praf, dar era un adevarat proces alaptarea, deoarece puneam copilul intai la sin, apoi in dadeam completarea sa nu sufere de foame si apoi ma mulgeam. Incet incet, dupa masurarea cantitatii de lapte si dupa plansete si alte si alte am ajuns sa ii dau doar lapte de la mine, fie la sin fie la biberon, pana la aproximativ 7 luni cind a refuzat sa mai ia sinul intr-o dimineata( probabil nu mai aveam lapte ca daca facusem greseala cu biberonul…)
    Acum in 2014 am nascut al doilea copil. Stiam ce ma asteapta, dar am fost ceva mai relaxata in privinta alaptarii. Am incercat la inceput ( gresit recunosc ) sa ii dau copilului biberon, dar se pare ca sortii au fost de partea mea ca sa ma exprim asa si datorita timpului acordat copilului mai mare, nu a mai fost timp pentru muls si atunci am trebuit sa il pun pe cel mic la sin. Am avut o perioada cind ii dadeam masa de seara ( vreo 2-3 saptamini) la biberon cu lapte formula. Dar, incet incet am renuntat si la acest obicei.
    Si…. asta numai datorita faptului ca am inceput sa va citesc, sa ma documentez mai mult si sa cred ca pot avea destul lapte pentru nevoile copilului meu. Acum ma simt o mama in adevaratul semn al cuvantului, simt ca sunt implinita si sunt tare mandra ca imi alaptez bebelusul exclusiv la san. Va multumesc.

  2. Buna, ma bucur ca ai reusit si nu te ai lasat convinsa de ceilalti sa renunti. Avem nevoie sa citim experiente fericite. Si eu am un bebelus de 3 luni si jumatate, am vrut sa l alaptez, am avut sustinerea moasei cu care am facut cursurile prenatele si a celor din maternitate, care m au invatat cum sa l pun la san, pozitiile, in asa fel incat sa nu fac rani la sali si nu am facut, cu exceptia primelor 3, 4 zile cand sfarcurile se inrosisera, dar doar atat, am dat cu crema cu lanolina si cu lapte de al meu, mi s a spus ca vindeca, asa a fost. Apoi, n am mai avut probleme, mai am perioade cand se mai inrosesc, probabil cand vrea el mai des la san. Si eu imi pun tot felul de intrebari, pentru ca pediatra mi a zis ca bebele nu ar avea destul lapte, aveam seri cand plangea, dupa ce sugea vreo 20 de minute, ori adormea si se trezea plangand in 10 minute, ori plangea direct. Nu aveam ce sa i fac, plangea mult. Si nici nu a luat in greutate ca luna trecuta, a luat doar 500 de grame. De aici, pediatra mi a zis ca trebuie sa i dau lapte praf, plus ca trebuie obisnuit cu biberonul… si eu sunt derutata. Tot la sfatul ei, ii facusem program, la 3 ore. „Un bebe la varsta lui trebuie sa bea la minim 3 ore, de 6 ori pe zi su 180 ml…” Mda, robotei. Poate si d asta mi a scazut lactatia…
    Nu stiu cum sa fac. Nu vreau sa l vad plangand seara de foame, ii mai completez cu lapte praf, 60 ml. Noaptea mananca de 3, 4 ori. E obositor, dar daca as avea certitudinea ca am destul lapte, nu ar mai conta.
    Fetita ta de cate ori manca pe zi, la ce varsta s a trezit mai rar noaptea?

    1. Diana, alaptarea la program duce la scaderea lactatiei si o saboteaza incet incet. Renunta la program, alapteaza puiul ori de cate ori cere, fara restrictii, minute ore, nu conteaza.
      bebelusii sunt agitati din multe motive, plang din multe motive, nu numai de foame. Solutia nu este lp, de la o sticla vei ajunge la tot mai multe…
      500 g pe luna este foarte bine! Ai citit articolul despre Cresterea in greutate a bebeluslui? Sunt acolo repere foarte bune despre greutate si dezvoltarea normala a unui bebelus. Dupa cum zici si tu, nu sunt robotei sa creasca x grame pe luna.
      Si nu in ultimul rand, dormiti impreuna? In aceeasi camera macar? Ar fi mult mai usor daca ar dormi cu tine, sa il alaptezi la primele semne de foiala si apoi adormiti linistiti la loc.
      Cauta pe facebook grupul Alapteaza! si da join. Vei primi mesaj de la un admin (cauta in inbox sau others/altele – de pe calculator) la care trebuie sa raspunzi.
      Acolo vei gasi multe mamici care au avut sau au zilnic aceleasi dileme ca tine. Nu renunta la alaptarea puiului tau si ai incredere in tine si in corpul tau!

Lasă un comentariu

SUS ↑

La Leche League GB

Resurse pentru suport in alaptare

Ramona Bunescu

Resurse pentru suport in alaptare

Alex și David cresc

Resurse pentru suport in alaptare

International BreastFeeding Centre

Resurse pentru suport in alaptare

KellyMom.com

Resurse pentru suport in alaptare

peaceful parenting

Resurse pentru suport in alaptare

Alăptează!

Resurse pentru suport in alaptare

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.