Schema de intelegere a puseului de crestere (de la 3 luni)

Puseurile de crestere sunt momente in care multe mame interpreteaza gresit semnalele primite de la bebelusii lor. Primul articol dedicat acestui subiect explica ce sunt si cum pot fi gestionate puseurile.

Pentru multe mame, puseul de la 3 luni e o adevarata piatra de hotar, caz in care informarea corecta este esentiala pentru continuarea cu succes a alaptarii. Ce se poate intampla in timpul unui puseu si modul corect de interpretare a reactiilor bebelusului, aflati in continuare:

CE SE INTAMPLA: supturi mai scurte, la intervaluri mai mari in timp, deci mai putin frecvente
INTERPRETARE ERONATA: „imi refuza sanul!” „ii e foame, nu se satura!”, „n-am lapte suficient!”
IN REALITATE: bebele e deja un expert in ale suptului. In cateva minute extrage tot laptele de care are nevoie

CE SE INTAMPLA: sani moi, nu mai simtim cum „coboara” laptele pe canale, nu mai curg sanii ca inainte cand udam asternuturi, haine etc.
INTERPRETARE ERONATA: „raman fara lapte! pierd laptele!”
IN REALITATE: lactatia este instaurata perfect si complet. Mamelonul prezinta deja un tonus muscular mult mai bun.

CE SE INTAMPLA: totul ii distrage atentia de la supt. Suge bine doar cand e adormit
INTERPRETARE ERONATA: „sanul nu mai prezinta interes pentru bebe, nu mai vrea sa suga”
IN REALITATE: vederea si auzul se dezvolta grozav. Percep mult mai bine lumea inconjuratoare. Curiozitate infantila sanatoasa.

CE SE INTAMPLA: plange cand incepe sa suga, pare frustrat, nervos, suparat…
INTERPRETARE ERONATA: „nu mai iese nimic, nu mai e lapte, nu se satura, plange de foame!”
IN REALITATE: Schimbare importanta in schema suptului: laptele se produce pe moment. Dureaza aprox 2 minute sa iasa, bebele se agita. Trebuie sa se obisnuiasca si sa se adapteze la noua situatie, este si asta un proces de invatare.

CE SE INTAMPLA: incepe sa ia mai putin in greutate, uda si murdareste mai putine scutece.
INTERPRETARE ERONATA: „ii e foame! nu se hraneste suficient!”
IN REALITATE: ritmul de crestere incetineste. Nu vor mai lua in greutate de-acum incolo la fel ca in primele saptamani.

Cosmina Cos

9 gânduri despre „Schema de intelegere a puseului de crestere (de la 3 luni)

Adăugă-le pe ale tale

  1. Citind articolul asta ma gandesc ca poate de asta am fost eu alaptata doar trei luni..Bine macar ca acum avem de unde culege informatiile astea 😀

  2. am si o intrebare bebita mea de 3 luni a intrat in greva suptului de o saptamana doar in timpul zilei suge maxim 3 min si dupa aceea nu mai vrea nici daca il mulg (cateodata) si il dau cu biberonul, lingurita, etc. in schimb daca ii fac lapte praf bea si 150 ml,ar trebui sa ma mulg dupa fiecare masa sau sa lasa lucrurile sa decurga de la sine?

    1. Mami Livia, ar trebui in primul rand sa renunti la biberon. Tot ce papa din biberon, nu mai produce sanul tau = drum sigur spre autosabotarea lactatiei. Nu te mai mulge, lasa bebe la san cat vrea cand vrea, ofera-i mai des daca sta putin (probabil deja stie sa sugă eficient si într-un timp scurt papa cat are nevoie). Alaptarea la cerere iti garanteaza ca vei avea laptic suficient, pe o perioada lunga, atat cat va doriti amandoi.
      Sigur ca bebe accepta biberonul, pentru ca acolo curge usor. Dar risti, pe langa scaderea lactatiei, confuzia san-tetina, apoi refuzul sanului, chiar sa refuze de tot sa mai accepte sa siga de la tine.
      Incearca sa stati mai mult impreuna piele pe piele, incearca un sistem de purtare, baita impreuna, dormitul impreuna, si vei vedea ca se imbunatateste papatul la san 😉

  3. Fetita mea de 6sapt nu mai suge din sanul drept, acum doua zile am luat galafor forte 2pqstile, de ieri sanul drept ma doare spre areola daca apas…am pus foaie de varza si am luat paracetamol,masaj la dus, comprese cu apa calda, acum se pare ca a trecut, credeam ca am canalele infundate, dar mie mi se pare ca daca apas cu mana iese la fel ca înainte laptele..acum nu stiu ce sa mai cred, specific ca bb suge de la stangul normal si se aude cand inghite, de la dreptul suge la inceput, apoi se agita,plange

  4. Fetita mea de 6sapt nu mai suge din sanul drept, acum doua zile am luat galafor forte 2pqstile, de ieri sanul drept ma doare spre areola daca apas…am pus foaie de varza si am luat paracetamol,masaj la dus, comprese cu apa calda, acum se pare ca a trecut, credeam ca am canalele infundate, dar mie mi se pare ca daca apas cu mana iese la fel ca înainte laptele..acum nu stiu ce sa mai cred, specific ca bb suge de la stangul normal si se aude cand inghite, de la dreptul suge la inceput, apoi se agita,plange…si am tinut.o mao mult la stangul.dar acelasivefect, când nu aveam lapte la stangul o punem des la el oana cand a supt ok si il golea, dar acum…nu mai stiu ce sa fac, mi.e frica sa nu am canalele infundate și sa fac mastita…

  5. Am un băiat de o luna jumate si acum doua zile au inceput problemele….nu mai doarme, am impresia ca nu se satura( suge in jur de 20 min dar dupa o ora plange si cauta sa suga iar) plange si nu vrea nici zuzeta sa o suga. Nu stiu ce sa fac si nici nu as vrea sa petrec toată ziua cu el in brate pentru a nu se învață asa si din câte am inteles nu e bine nici sa suga mai des de 2 ore intre mese….ma poate ajuta cineva măcar cu im sfat???

Lasă un comentariu

SUS ↑

La Leche League GB

Resurse pentru suport in alaptare

Ramona Bunescu

Resurse pentru suport in alaptare

Alex și David cresc

Resurse pentru suport in alaptare

International BreastFeeding Centre

Resurse pentru suport in alaptare

KellyMom.com

Resurse pentru suport in alaptare

peaceful parenting

Resurse pentru suport in alaptare

Alăptează!

Resurse pentru suport in alaptare

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.