Alăptarea văzută prin ochi de copil

Toată lumea, fără excepție, are ceva de spus despre alăptare. Toți au opinii, păreri. De la familie, rude, cunoștințe, cadre medicale de o specialitate sau alta, necunoscuți pe stradă, în parc, la magazine, până la prieteni fără copii .

Gura lumii spune multe.

Și noi, mamele avem o părere, încă dinainte de a naște, ne lăsăm influențate de unii sau alții, alteori ne schimbăm părerea dacă ne acordăm nouă înșine privilegiul de a deveni mame , dacă suntem deschise la transformare, dacă gândim în termeni de recompensare întârziată.

Dar cine este pur și simplu ignorat în toată această mare de păreri ? Copilul! El însuși, direct beneficiarul alăptării. El care e primul ce ar trebui să aibă dreptul la cuvânt.
Însă el e înțărcat înainte de a putea spune ceva.
Nu e cinstit lucrul acesta, dar asta se întâmplă într-un procent extrem de ridicat 😦

Știți cum este definită alăptarea conform normelor OMS ?
Este un drept fundamental uman.
Este dreptul tuturor mamelor. Tuturor mamelor trebuie să li se asigure posibilitatea alăptării.
Este dreptul tuturor copiilor. Tuturor copiilor trebuie să li se asigure accesul la nutriție, sănătate și îngrijire optimă.

Ce cred copiii despre alăptare ?
Ce înseamnă pentru ei alăptarea ?

Am întrebat mamele care au copilași mai mari de pe grupul Alăptează și iată câteva din răspunsurile lor :

Lenuș A. : A mea îi spune „țiți mniam mniam”. Și își alăptează ursulețul, iepurașul de pluș şi un bebeluș
(1a 8l )

Angi D. : Al meu după ce suge sau înainte le ia în mâini și zice” te iubesc, țiți”! Și le pupă

Monica L. : Băiețelul meu de 4 ani și două luni,autoînțărcat pe când aveam 4 luni de sarcina cu fetița,îi spune surioarei lui abia venită pe lume: „Eu n-am mai păpat țiți de la mami ca să-ți rămână ție lapticul ăsta bun.Papă-l, că e cald şi dulce şi te faci mare ca mine ”

Bianca J. N. : Cel mare spunea „tita mea”, „tita mea iăptic buuuuun”… Și când plânge cea mică îi spune „dute a mama papă tita nu pângi” :

Ivanus M. : Eu către ea:” – E bună țiți lu mama? Ea: Mmmmmmm.
Eu: Izabela hai să păpăm papa Ea:țiți papa
Eu: ți-o fost dor de mami?
Izabela:de țiți.
Eu: o iubești pe mama?
Izabela: țiți ,(și eu mă fac supărată și zice și mami)
Eu: hai la nani
Izabela: cu țiți nani.
Cade, o doare ceva, îi somn, îi foame, se plictisește, sau îi e dor, țita e antidot pentru toate,deci înseamnă că e f,f,f bună :)))

Florina M. : „-Ce gust are laptele?

-Gust de mamă! ”

Luciana P. : Ea:”Mami unde ești?” Eu:”La serviciu, vin acasă imediat.” Ea:”Cu țițiiiii! Să aduci țiți!!” :))

Laura Ș. : – Mami, ție ce îți place să mănănci cel mai mult și mai mult?
– Țițiiiiiiiiii !!!

Alecsandra B. : Zilele trecute, după ce mă mușcase de un mamelon şi vedea că ma doare când prinde bubulina mea se oprește, se uită lung la sân şi începe să-l mângâie,apoi: ” dagă, dagă, țețe, besc țețe, mama”…m-am topit. E prima ei declarație de acest gen.

Adina B. : Dau să fac o baie .
Fetița: „mama, să nu se ducă tot laptele în vană! ”

„Iubita, cum se face laptele ?
Ea : „Prin supt.
Și iese pe aici prin mamelolă.”

Lumi S. F. : P: „Au, doaie butica, veau iapte teacă! ”

L-am întrebat pe P. (4 ani) :

„Ce gust are laptele? „Răspunsul: „De ciocolată! ”

Mădălina B. : „Mama, vreau țițică. Cine-a mai pomenit o mamă prințesă cu țițici și cu butoane? Îs foarte bune țițicile astea două!”

„Mama, ești o veveriță mare, mare, cu țițici mici.”

„Ce e aici rotund cu un buton? aaaa, o țițică! Parcă e așa, cu gust de căpșuni”

(Iris, 2 ani 7luni)

Laura T. : Într-o dupa-amiază, la doctor, intrăm în sala de așteptare…o mamică își alăpta baiețelul. Vlad întreabă vesel: „De ce papă tzitzi bebele?” Eu îi răspund râzând tot cu o întrebare: „Spune-mi tu puiule, de ce crezi că papă baiețelul tzitzi?” Răspunsul lui, după câteva secunde de gândire: „Ca să fie fericit ! ”

Mada O. : 2a6l, îi spune „țiți”. O scoate de sub tricou, îi spune „peekabo, țiți”, apoi o mângâie, spune ca e „soft”, o pupă, o ascunde și spune „caut țiți”, peekabo din nou, o mai pupă de câteva ori, apoi o îmbrățișează și spune „huggy țiți” și într-un final suge „yummy țiți”

Tot ritualul ăsta se petrece de fiecare dată când suge. Drăgălășeniile iau mai mult timp decât suptul propriu zis . Uneori îmi spune că „one minut țiți aia și 2 minutes țiți cealaltă”

Astăzi a spus: „Țiți beautiful”
Am rămas fără cuvinte

Aris A. : Odată mi-a spus că din sânul stâng „cuge suc mocosu” (morcov) și din sânul drept „cuge suc kiwi”

Text : Adina Brănici consilier în alăptare

Editare foto : Dinu Diana

Comentariile nu închise.

SUS ↑

La Leche League GB

Resurse pentru suport in alaptare

Ramona Bunescu

Resurse pentru suport in alaptare

Alex și David cresc

Resurse pentru suport in alaptare

International BreastFeeding Centre

Resurse pentru suport in alaptare

KellyMom.com

Resurse pentru suport in alaptare

peaceful parenting

Resurse pentru suport in alaptare

Alăptează!

Resurse pentru suport in alaptare

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.