De ce imi place sa dorm cu bebelusul meu

Multe mame se tem sa doarma cu bebelusii lor, fie din cauza ca le este frica sa nu pateasca ceva bebelusul, fie „ca sa nu se invete”. Acest proiect speram ca va inspira si va da curaj tuturor parintilor sa isi tina bebelusii aproape, acolo unde este firesc, alaturi de ei. Multumim mamelor de pe grupul Alapteaza! care ne-au daruit aceste poze minunate si Mariei Cristina, care ne reaminteste de ce iubim sa dormim cu bebelusii nostri.

Si pentru mamicile din strainatate

https://vimeo.com/93155848

„Am inceput sa dorm cu bebelusul meu cam din a doua saptamana a lui de viata, la indemnul sotului meu, care imi spunea: „Tu nu vezi cat e de mica? Cum sa o lasam sa doarma acolo in patutul ala rece? (la 20 cm de patul nostru). Nu vezi cum te chinui?” stateam cu capul rezemat de marginea patutului sa vad daca respira, sa o legan cand se agita si de frica sa nu adorm si sa nu cumva sa nu o aud ca plange.

Am inceput asa tarziu pentru ca toata lumea, inclusiv doctorul, imi spunea sa culc bebelusul singur, in patutul lui, din diverse motive de siguranta, iar eu bulversata de o nastere grea si o recuperare mai grea decat nasterea, dar si sentimentele si situatiile noi care ma incercau, am uitat sa imi urmez instictul matern… care striga din rasputeri sa imi iau copilul langa mine mereu.

Acum pot spune, fara referinte bibliografice, cateva motive de suflet care sa motiveze de ce dorm cu fetita mea iubita:

·         Pentru ca ador sa deschid noaptea ochii si sa ii vad fetisoara mica  langa fata mea;

·         Pentru ca ador sa o simt asa mica, cum se cuibareste langa mine, lipita de mine;

·         Pentru ca iubesc sa simt manuta ei mica cum ma cauta ca sa ma atinga, asa macar un pic;

·         Pentru ca iubesc sa ma trezesc si sa vad ochisorii aceia mari cum se uita la mine curiosi

·         Pentru ca iubesc sa o vad cand se trezeste, cum ma cauta cu privirea si cand ma gaseste, zambeste si se intinde

Cand s-a nascut o alintam “bucatica mea”, simteam ca e o parte rupta din mine si asezata departe de mine, in patut. O alintam “sufletul meu” si atunci cum sa imi las sufletul in patut si trupul in pat?

In concluzie, si eu am nevoie de copilul meu asa cum are si el de mine, am nevoie sa stiu ca e bine, linistit, sa stiu ca se simte protejat si iubit si nu neglijat, singur, speriat, in patut.”

40 de gânduri despre „De ce imi place sa dorm cu bebelusul meu

  1. Superbe poze! Felicitari pentru filmulet si cuvintele frumoase.Nimic nu se compara cu aceste momente.Sunt mandra ca ma aflu printre mamicile care dorm cu pruncii si da, confirm ca dorm foarte bine, foarte adanc, ne trezim odihniti si fericiti dimineata.

  2. „O alintam “sufletul meu” si atunci cum sa imi las sufletul in patut si trupul in pat?”. Nici o fraza ce poate fi rostita nu ar descrie mai bine sentimentul pe care il ai cand dormi alaturi de copilasul tau 🙂 Felicitari!

    1. Pentru ca suntem cele mai misto mame, cu cei mai sanatosi copii, mai ales psihologic, asa ne asiguram ca nu crestem viitori barbati ce vor insela…Sinpentru ca suntem atat de inventive incat am gasit si alte locuri sa ne iubim decat patul. Daca vrei, imi dai adresa de mail si iti spun mai detaliat ce misto e viata in 3 😉 a si sotul e mai fericit ca oricand!

    2. Mihaela, sincer, care e scopul frustrarii tale! de ce ataci? Fiecare cu alegerile lui, o relatie nu se strica de la dormitul in pat cu copilul, as zice sa iti analizezi atitusinea si sa nu jignesti gratuit.

    3. Mihaela, sincer, care e scopul frustrarii tale! de ce ataci? Fiecare cu alegerile lui, o relatie nu se strica de la dormitul in pat cu copilul, as zice sa iti analizezi atitudinea si sa nu jignesti gratuit.

    4. Mihaela, un barbat nu te inseala pt ca dormi cu copilul. El o face pentru ca ori nu mai primeste ce vrea de la tine (atentie, afectiune si muuuuuulte altele), ori oricum avea de gand sa o faca daca are ocazia. Aparitia unui copil si atentia oferita de mama acestuia ( pe care o si merita de altfel ), nu sunt motive ca barbatul sa te insele. Cel care face acest lucru, motivand asa ceva… nu merita sa ramai alaturi de el! Parerea mea…

    5. Aia care isi inseala nevestele nu sunt barbati, sunt niste nemernici care o vor face indiferent in care pat doarme copilul.

    6. Un barbat care isi inseala sotia dupa venirea pe lume a propriului copil este un om de nimic, un om care nu-si merita nici sotia si nici copilasul.UN barbat care nu intelege ca un bebelus are nevoie de atentia si energia mamei si a lui ca tata este un om care nu isi iubeste sotia si nici copilul, nu ii respecta, un om incapabil sa ofere iubire cu adevarat si sa se daruiasca cu adevarat.
      Sa fim realisti … cat vei dormi cu bebele in pat?Oare crede cineva ca va sta bebe cu noi in pat pana la 18 ani?O nuu, sigur nu.Mai repede decat credem va fugi in camera lui si ii vom duce lipsa.Da ne vom recupera patul matrimonial dar vom simti lipsa copilului. Nu inteleg de ce noi ca oameni nu ne putem bucura de ce avem atunci cand avem, ci din contra ni se pare greu si incomod si mai stiu eu cum pentru ca atunci cand nu mai avem acel ceva sa ii ducem lipsa.

    7. Draga Mihaela, sotul e infidel punct. Daca e. Sa nu dam vina pe un suflet nevinovat pentru ca un mascul imatur nu stie sa si-o tina in pantaloni. Pentru ca la fel ar face si daca nu ar fi copilul si scuza asta. Ce ma mita e ca o femeie vine cu teoria asta

    8. Draga Mihaela, afirmatia ta este pe cat de puerila, pe atat de superficiala. Nici macar nu ma pot supara pt aceste cuvinte. Aceasta gandire este din perioada adolescentina, cand hormonii ne conduc si creierul e un instrument inutil, cam ca foarfeca intr-o cofetarie (desi i-as gasi si acolo o utilitate mai mare decat îi gaseste un adolescent creierului sau). Tu faci referire la nevertebrate.
      Barbatii care au coloana vertebrala si isi iubesc/respecta sotiile si copiii, nu pot gandi asa.
      Nu stiu daca are rost sa iti explic din cate puncte de vedere este gresita afirmatia ta. Insa trebuie sa stii ca nu toti barbatii sunt masculi. Iar statutul de tata poate fi la fel de duios si de adanc inradacinat in sufletul purtatorilor de cromozomi XY ca si cel de mama. Si mai sper sa ai parte de asa ceva.

    9. eu il mai intreb cateodata asa, de control, pe sotul meu daca sa nu incercam s-o mutam in patut (pe care patut am dat o caruta de bani, sa fie cel mai bun pt copil).el doarme in alta camera, eu cu copilul, ca n-avem loc. si zice:nuuu, lasa ca se trezeste si vede ca-i singura si plange. cred ca a ajutat ca a dormit el cu ea de 2 ori cand mi-era mie rau si a vazut ce fain se lipeste de el noaptea, sau cum se intinde cand se trezeste. iar despre fidelitate…cred ca ajuta ca in loc de patul matrimonial sa se intample lucrurile in alte locuri din casa 🙂 am o prietena inselata de sot desi copilul a fost exilat in alta camera inca de la nastere.

      1. Daa. Si noi la fel. Eu ma bucur de dormitul cu fetita nostra 🙂 Sotul doarme agitat. Recent am pus o in patut si spre surprinderea mea a dormit bine dar eu sa adorm nici gand…lipsea o parte din mine. Nu mai zic k sotul nici nu a fost de acord. Desigur acum tot cu ea dorm in mega patul nostru :))Si ii dau dreptate mamicii de mai sus. Sa ne bucuram de ei k timpul trece ft repede si o sa ducem dorul la multe… 😦
        Sanatate tuturor! :*

    10. Mihaela, cu parere de rau pt experientele tale cu barbatii, poti observa ca sunt o multime de mamici care iti contrazic vorbele.
      Ma intreb daca chiar crezi ce spui sau e doar vocea dezamagirii personale.
      Din tot ce inseamna acest filmulet si conceptia co-sleeping tu cu aceasta idee ai ramas? Trist…

    11. Imi pare rau pt tine…probabil relatia ta e f subreda sau copilul nu a fost neaparat dorit in peisaj, daca te-a facut sa ajungi la o asa concluzie 😦

    12. Mihaela, un barbat insala atunci cand este neglijat, nerespectat, jignit sau cand ii este subminata autoritatea, nu cand propriul lui copil doarme alaturi de el. Cauzele unei relatii esuate pot fi multiple, dar cred ca doar o persoana imatura emotional poate da vina pe dormitul copilului alaturi de mama lui. Daca eu ca si adult am nevoie sa doarma cineva cu mine sau sa ma ia in brate, cum sa nu aiba nevoie de asta si un bebelas?

    13. Noi dormim toti 4…si totusi avem o activitate „sexuala”…mult mai interesanta acum.

    14. Daca barbatul e atat de prost incat sa insele din cauza asta, duca-se invartindu-se, cine si-ar dori asa specimen langa ea pentru tot restul vietii?

    15. Imi pare rau pt copilul tau ca nu are parte de astfel de momente impreuna cu parintii lui, care sunt unice si nu pot fi inlocuite de nimic altceva. Parerea este a ta si nimic nu ti-o poate schimba. Relatia dintre parteneri se schimba, se intareste, infloreste iar momentele grele trec foarte repede.

    16. O relatie, o casnicie nu se bazeaza doar pe sex, doi oameni cand se casatoresc nu fac acest pas doar pentru ca exista pasiune, intre ei trebuie sa existe mult mai multe sentimente: intelegere, iubire, rabdare, incredere si de ce nu, imaginatie (si cred ca intelegi unde bat la faza cu imaginatia, doar aveti un copil impreuna). Gandeste-te ca la un moment dat e posibil sa treceti prin perioade de oboseala, sau de boala (Doamne fereste), ce veti face atunci, veti divorta pentru ca nu mai puteti sa intretineti relatii sexuale? Iar un copil ar trebui facut din dragoste, si daca este asa, atunci si el ar trebuie sa primeacs amereu iubirea voastra. Mie nu-mi place sa dorm singura, nu-mi place sa fiu singura intr-un pat mare si rece, de ce sa il las pe copilul meu sa doarma singur? Vezi un pic de ce gandesti asa, si poate vei descoperi ce-ti lipseste!

  3. Draga Mihaela, dupa cum vezi sunt si tati in fotografii, este si alegerea lor, sunt o familie. Daca esti inselata este pentru ca tu nu ai stiut sa-ti imparti iubirea si tatal copilului nu pentru ca ai ales sa-ti tii copilul aproape

  4. Doamne, ce mentalitate….sa pui sexul inaintea binelui copilului. Copilul e doar al mamei, sau cum? Nu l-am facut sa-l crestem impreuna?

  5. un barbat care isi iubeste familia e mandru de sotia lui ca ¨ii ingrijeste¨copilul.nu stiu carui barbat i-ar convenii ca sotia sa ii lase copilul sa planga de foame,sa il bata sau sa nu aiba grija de el.asta pe deoparte.apoi ce parinti nu vor binele copiilor lor?mihaela cred ca aici gresesti draga mea!sunt sigura ca nu esti mama sau faci parte din pacate din acele cazuri de persoane traumatizate psihic in copilarie si care la randul tau repeti greselile parintilor tai 😦

  6. Mihaela…. Bebè nostru e inca in burtica si deja de acum eu si sotul meu avem „discutii” pe tema asta. Eu vreau patut pt bebè, iar El Nici macar nu a vrut sa ma lase sa il cumpar. Un barbat isi insala sotia si ce este si mai grav nu isi respecta prin fapta lui Nici macar copilul sau copii pt ca este un om care nu stie ce este iubirea adevarata. E ok daca vii si imi zici ca nu ma mai iubesti, dar nu calca in picioare tot ceea ce eu ti-am oferit. Eu sunt de acord si cu mamicile care vor sa isi invete proprii copii in patutul lor, nu condamn pe nimeni, dar unele momente din viata trebuie traite la maxim, si fiecare dintre noi face propriile alegeri.

  7. :))))) nici inainte sa vina bebelina nu aveam pat conjugal, aveam camin conjugal 😀 nu pot descrie in cuvinte ce se citeste in ochii sotului meu cand copila se cuibareste la pieptul lui, cand o pupa pe frunte dupa ce e deja adormita, cand se uita fix in ochii lui si ii zambeste de „buna dimineata”…astea sunt momente magice, pe care le pierzi daca uiti de copil la el in patut, la el in camera…

  8. Nu are nici o legatura cosleeping cu viata intima sau cu ignorarea sotului. Un copil sudeaza un cuplu, cum a zis si Andreea Voicila, altele sunt cauzele pt care se ajunge la inselat. E superb sa ai un copil,sa-l vezi cum creste, chiar nu am cuvinte… Relatia dintre noi e si mai frumoasa, oricum era, dar parca e tot mai mare iubirea, altfel simt legatura. Nu e vina unui copil ca relatia nu merge, nu se poate sa gandesti asa. Copiluli ii oferi dragostea de mama, sotului pe cea de iubita.La noi, el a fost cel care a zis sa dormim toti 3, mie imi era teama la inceput sa nu ii fac ceva fetitei, dupa ce am vazut ce stare de bine are toata lumea,nici nu s-a mai pus problema sa dormim altfel.

  9. Eu am dormit cu mama pana la 12-13 ani si de aceea mama cu tata s-au inteles de minune si nu au avut probleme,am simtit ca langa mama e bine si ma simteam protejata.Acum cand il asteptam pe bebe sotul mi-a spus de pe acum ca bebe va dormi cu noi ca sa se simta in siguranta,sa fie langa noi ca e VIATA NOASTRA,am ramas uimita de reactia lui dar si mandra de el!Cu sarcina am avut destule probleme si pot spune ca au fost multe schimbari in viata noastra dar sotul meu mi-a demonstrat ca ma iubeste enorm si este mult mai aproape de mine!!!Inselata esti de o persoana care nu se poate numi BARBAT si care baga motiv ca dormi cu copilul!!

  10. Mihaela ,eu cred ca tu ai niste probleme prea mari sau prea recente ca sa poti gandi obiectiv!Copilul nu este vinovat daca pe tine te-a inselat sotul…vinovat e sotul sau tu ca nu ai stiut sau nu ai avut suficienta abilitate de a-i oferi dragoste ,iar el a cautato in alta parte…si mai ales nu v-a iubit si respectat suficient…parerea mea!Dar cred ca acest comentariu al tau nu isi are locul aici!
    Si acum sa va zic si cum s-a intamplat la mine si parerea mea:in cuplu nostru baietelul venit si foarte mult dorit a ajuns in prima noapte in patut,in urmatoarele 5 min sotul s-a ridicat si l-a adus in patul nostru…explicatia lui : e asa mic iuby si parca e parasit acolo in patut(patutul fiind la 1 m d patul nostru)…asa ca baietelul nu a folosit patutul lui decat vreo 2 ore intr-un an de zile ,in rest e cu noi in pat si e atat de bine si de fericit si are tzatzica la discretie,iar noi suntem niste parinti impliniti….Inselatul tine de cu totul alte probleme aparute in cuplu independente de existenta copilului,iar noi ca niste mame perfecte trebuie sa impartim dragoste de mama copilului si dragoste de iubita/sotie sotului…daca unora nu le iese exista alte probleme…copilul nu trebuie neglijat pt sot,dar nici invers,pt ca nici noua ca femei nu ne-ar placea sa fim neglijate de soti…

  11. Mihaela, saracuta, nu a avut pana la acest comentariu vreo relatie matura sau vreo experienta intelectuala si emotionala cu adevarat inteleasa. Iar anumite lucruri, cele ce te fac sa cresti ‘mare’ ca femeie, nu pot fi intelese prin explicatiile si argumentele altora, ci numai personal. Sper foarte mult ca Mihaela sa aiba cel putin o relatie matura inainte de a-i surade ideea de a avea vreun copil. De dragul copilului, zic, nu de alta…

  12. Eu am decis sa culc copilul in patut pt ca noaptea pic atat de obosita incat imi este teama sa nu dau peste el si sa-l sufoc.La fiecare scancet ma trezeam sa vad daca e bine, cand era foarte mic il luam sus pt ca avea probleme de reflux. In cazul meu a fost mai sigur asa. Cu siguranta se simte ocrotit si iubit pt ca ne ingrijim sa-i aratam asta cat timp este treaz.Nu trebuie sa generalizam. Trebuie sa facem ce consideram ca este mai bine pt copilul nostru.

  13. Hmmm, inselata… ca nu cumva sa nu fiu eu inselata, mai bine sa imi insel eu copilul?!?!? Ca sa nu-mi las barbatu singur, mai bine sa imi las copilul singur???? Ca nu cumva sa-si gaseasca barbatul meu mangaiere in alata parte, sa imi las eu copilul fara mangaiere???? Cand sotul meu a zis sa ne casatorim, mi-a spus ca ma vede ca mama copiilor lui…

  14. Off Doamne cata minte au unii! Mihaela, dupa cum vezi toate fetele au pareri foarte diferite de a ta! Daca sotul a inselat a mers pe principiul de prajitura mai dulce din oras! Si aici e de obicei vina femeii, si nu a barbatului. Probabil ai lacat la prajiturica ta si el a atentat la altele fara lacat!
    Eu am dormit cu mama si cu tata foarte multi ani, chiar si cand eram mai maricica dormeam cand cu unul cand cu celalalt, bineinteles ca dormeam si singura, dar simteam nevoia sa fiu cocolosita!
    Fetita mea a dormit cu mine primele zile din viata, si dupa aceea de la 2 luni doarme numai si numai cu mine. E minunat sa o vezi cum se trezeste dimineata si iti zambeste atat de inocent!
    iar in ceea ce priveste viata sexuala cu sotul meu a ramas la fel, chiar mai buna ca inainte

  15. Felicitari pentru initiativa si pentru eforturile voastre de a sublinia importanta unei relatii autentice cu copiii nostri! Din pacate am uitat sau am pierdut mult din intelepciunea mamelor de odinioara si ne-am lasat instinctele dominate de idei si imagini cu care suntem bombardati datorita proliferarii consumerismului.

  16. minunat.si noi dormim toti 3 si e excelent.despre partea cu inselatul,hai sa fim seriosi,care parinti fac dragoste cu copilul in camera in patutul lui?
    categoric ne mutam in alta camera.

    1. Fetita mea a dormit in patutul ei pana la 7 luni pt ca acolo era mai linistita. Cand au aparut dintisorii de sus ( 4 odata) am luat-o cu mine in pat pt ca era agitata si numai lipita de mine se linistea. De atunci a dormit numai cu mine si e atat de frumos iar sotul cand o vede zice sa o las in pace ca doarme frumos. Pana la urma va creste si imi vor lipsi momentele cand doarme cuibarita langa mine asa ca profit la maxim.

  17. Mi se pare o tâmpenie sa pui bebe mic lângă tine în pat. Știu caz în care copilul a murit asfixiat din cauza ca mama a fost ft obosita și mai încolo numai Dumnezeu stie ce s-a întâmplat. Copilul meu pana la un an și jumătate doar în pătuț adormit. Acum fiecare face Cum crede.

    1. Uita-te la filmulet, citeste articole despre dormitul in acelasi pat (bed sharing) – exista niste reguli de siguranta care trebuie respectate.

  18. Baietii mei au 8 ani si respective 5ani, avem un apartament de 3 camere…. dar noi toti4 dormim la „garsoniera”, asa denumeste sotul meu dormitorul in care dormim TOTI. Acum cand baietii cresc ma bucur ca au dormit cu noi TOT TIMPUL. mai am putin din aceasta fericire…. ei cresc si vor pleca singuri,…. Cat despre relatia despre care vb. Mihaela…. uite ca suntem impreuna chiar daca „sexul”(care este un cuvant foarte greu….., eu as numi reltia cu sotul….. „a face dragoste”…)nu mai este pe prim plan…..nu m-a inselat.

Comentariile nu închise.

SUS ↑

La Leche League GB

Resurse pentru suport in alaptare

Ramona Bunescu

Resurse pentru suport in alaptare

Alex și David cresc

Resurse pentru suport in alaptare

International BreastFeeding Centre

Resurse pentru suport in alaptare

KellyMom.com

Resurse pentru suport in alaptare

peaceful parenting

Resurse pentru suport in alaptare

Alăptează!

Resurse pentru suport in alaptare

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.